شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مفهوم جدیدی نیستند ، انسانها از قرن‌ها پیش که گرد آتش می‌نشستند و برای یکدیگر داستان می‌گفتند در حال تشکیل شبکه های اجتماعی بودند. اما چیزی که باعث شده است امروز ، شبکه اجتماعی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار بگیرند ، به وجود آمدن ابزارهای دیجیتال و کمک آنها به توسعه آن بوده است .

شبکه اجتماعی ، اصطلاحی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۵۴ توسط جان بارنز که در حوزه‌ی انسان شناسی اجتماعی فعالیت می‌کرد ، ابداع شد . او تحقیقی در مورد گروه‌های اجتماعی در بخشی از نروژ انجام می‌داد و این اصطلاح را در آن تحقیق برای توصیف رابطه بین انسان ها و تحلیل مکانیزم‌های ارتباطی و خصوصاً تصمیم گیری آنها به کار برد .

بنابراین ، برای تعریف شبکه اجتماعی باید ابتدا سه مفهوم را از یکدیگر تفکیک کنیم:

شبکه اجتماعی به عنوان شبکه ای از ارتباطات انسانی ( Social Networks )

سرویس‌های ایجاد و توسعه شبکه اجتماعی ( Social networking services )

سرویس‌های دیجیتال ایجاد و توسعه شبکه اجتماعی ( Digital social networking services )

به صورت کلی به فرآیند جلب توجه مخاطبان در راستای اهداف تجاری از طریق شبکه اجتماعی ، بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته می شود . بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند با هدف برند سازی و معرفی برند یا فروش محصول و یا هدایت کاربران به وب سایت صورت پذیرد .

بازاریابی در شبکه اجتماعی در نهایت منجر به تبلیغات دهان به دهان الکترونیک می شود که این نوع از تبلیغات باعث می شود تا ارزش و اعتبار پیام بازاریابی شما بسیار بیشتر از سایر حالات باشد و مشتریان جدیدتر بسیار ساده تر به تبلیغ شما اعتماد می کنند.

زمانی که یکی از آشنایان آنها پیام بازاریابی شما را به اشتراک می گذارد ، فرد پیام تبلیغاتی شما را از طریق یکی از دوستان و آشنایانش دریافت نموده و این به معنی تایید شدن پیام شما توسط یک فرد آشناست.

این روزها دسترسی به بسیاری از شبکه های اجتماعی از طریق موبایل بسیار ساده تر و فراگیر تر است . این موضوع سبب شده تا در حال حاضر اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی که اپلیکیشن موبایل آنها محبوبیت بیشتری دارد موفقیت بهتر و سریعتری را در اغلب موارد به همراه داشته باشد

ارتباط میان جستجو و بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

چرایی ضرورت اطلاع از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای در زمینه سئو سایت چیست ؟ ( رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو ) رابطه بسیار تنگاتنگی با هم دارند .

شبکه های اجتماعی اغلب برای کشف مطالب جدید از جمله داستان اخبار روز و محتواهای به روز مورد استفاده قرار می گیرند .

در حقیقت “کشف” یک فعالیت مهم جستجو است . شبکه های اجتماعی با ساخت لینک می توانند کمک شایانی به سئو سایت نمایند . بسیاری از مردم نیز با جستجو در سایت های شبکه  اجتماعی به دنبال  یافتن مطالب مورد نظر خود در رسانه های اجتماعی هستند . شبکه اجتماعی تاثیر بسزایی بر روی نتایج جستجوی یک موتور جستجو دارند .

سوشیال مارکتینگ

با سوشیال مارکتینگ می توانید با هر پست وبلاگ ، عکس ، ویدئو ، توییت یا استتوس فیسبوکی که آگاهانه منتشر شده باشد، به مخاطب بیشتری دسترسی پیدا کنید ، مشتری تازه پیدا کنید ، فرصت ارتباط با مشتریان خود را افزایش دهید و کاری ماندگارتر در مقایسه با سرویس های تبلیغاتی گذرا انجام دهید .

در ضمن کاربران شبکه های اجتماعی قابل تحلیل هستند و رفتارشان بلافاصله و بی واسطه در اختیار آنالیزورهای شبکه های اجتماعی قرار میگیرند و میتوانند به سرعت به بهبود عملکرد بازاریابی کمک کند .

سوشیال مارکتینگ بازدیدکنندگان سایت شما را با کمترین هزینه افزایش می دهد . کافی است تبلیغات بر روی شبکه اجتماعی را با هزینه های سرسام آور تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ها مقایسه کنید تا متوجه هزینه کم تبلیغات در شبکه های مجازی شوید .

بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند در کنار سایر تکنیک های بازاریابی اینترنتی مانند ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات اینترنتی ، بازاریابی محتوا ، وب برندینگ ، تبلیغات کلیکی و غیره یکی از گزینه های جذب بازدید کننده به سایت باشد که این در نتیجه تاثیر مستقیمی بر سئو سایت و بهینه سازی سایت خواهد داشت و موتورهای جستجو را تبدیل به بازاریاب و تبلیغ کننده ی اصلی سایت و محصولات ما خواهد کرد.

چرا سوشیال مارکتینگ و سوشیال مدیا برای هر کسب و کاری مهم است؟

با سوشیال مارکتینگ می توانید با هر پست وبلاگ، عکس، ویدئو، توییت یا استتوس فیسبوکی که آگاهانه منتشر شده باشد ، به مخاطب بیشتری دسترسی پیدا کنید ، مشتری تازه پیدا کنید ، فرصت ارتباط با مشتریان خود را افزایش دهید و کاری ماندگارتر در مقایسه با سرویس های تبلیغاتی گذرا انجام دهید .

در ضمن کاربران شبکه اجتماعی قابل تحلیل هستند و رفتارشان بلافاصله و بی واسطه در اختیار آنالیزورهای شبکه های اجتماعی قرار میگیرند و میتوانند به سرعت به بهبود عملکرد بازاریابی کمک کند.

سوشیال مارکتینگ بازدیدکنندگان سایت شما را با کمترین هزینه افزایش میدهد. کافی است تبلیغات بر روی شبکه های اجتماعی را با هزینه های سرسام آور تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ها مقایسه کنید تا متوجه هزینه کم تبلیغات در شبکه های مجازی شوید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند در کنار سایر تکنیک های بازاریابی اینترنتی مانند ایمیل مارکتینگ ، تبلیغات اینترنتی ، بازاریابی محتوا ، وب برندینگ ، تبلیغات کلیکی و غیره یکی از گزینه های جذب بازدید کننده به سایت باشد که این درنتیجه تاثیر مستقیمی بر سئو سایت و بهینه سازی سایت خواهد داشت و موتورهای جستجو را تبدیل به بازاریاب و تبلیغ کننده ی اصلی سایت و محصولات ما خواهد کرد.