سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

سئو برگردان کلمه انگلیسی SEO می باشد که این کلمه انگلیسی مخفف عبارت Search Engine Optimazation به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد و شامل تکنیک‌های است که باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید .

قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است ، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است . این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.

بهینه سازی سایت , یا سئو سایت , سئو سازی سایت یکی از مهمترین و اصلی ترین شاخه های  بازاریابی اینترنتی به حساب می آید که همکاران و مشتریان با نام و اصطلاحات متنوعی از جمله :

بهینه سازی وب سایت ,سئو سایت , بهینه سازی سایت , سئو وب سایت  , سئو سازی , بهینه کردن سایت , بهینه سازی سایت در گوگل , سئو چیست ؟ , بهینه سازی وبسایت ,  بهینه سازی سایت ارزان , قیمت بهینه سازی سایت ,هزینه بهینه سازی سایت , قیمت سئو سایت  , هزینه سئو سایت , هزینه وب سایت به این خدمات اشاره می کنند .

با توجه به مطالب فوق پیرامون سئو سایت ، سئو ( Seo ) عبارت است از مجموعه راهکارهایی که در یک وب سایت اعمال می گردد تا رتبه ( Rank ) و جایگاه یک وبگاه ( وب سایت ) در موتورهای جستجو بهبود یابد که به آن بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و یا بازاریابی موتورهای جستجو نیز می گویند .

البته آمارها نشان میدهد که در ایران تقریبا 99% جستجو ها از طریق گوگل صورت می پذیرد پس در بحث سئو و بهینه سازی سعی ما بر این است تا یک سایت را برای کاربران و گوگل بهینه نماییم .

علم بهینه سازی سایت

علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روش های فنی مانند عنوان صفحه مناسب ، تگ ها و متاتگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند ، مطالعه می کند . موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی پیدا و فهرست بندی می کنند .

متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند . برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد ، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد .

یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند ، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است . بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند.

چرا بهینه سازی وب سایت مهم است ؟

عبارت “کسب رتبه اول گوگل” یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین عبارات دنیای وب است . اینکه سایت شما در بزرگترین مرجع جستجوی اینترنتی دنیا یعنی گوگل جایگاه مناسبی داشته باشد یک نقطه قوت محسوب می شود .

احتمالا برای شما به عنوان مدیر یک سایت مهم است که جزء اولین پیشنهادات گوگل و یا در بهترین حالت اولین پیشنهاد گوگل به کاربری باشید که عبارتی مرتبط با حوزه کاری شما را جستجو کرده است ، این بدین معناست که سئو وبسایت شما در وضعیت مناسبی قرار دارد.

طبق آمار ، جایگاه اول گوگل حدود 35 تا 55 درصد بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند . این عدد شگفت انگیز در تعداد مخاطب ، میتواند برای هر کسب و کار یا خدمات اینترنتی ، مشتریان زیادی را به ارمغان آورد . در واقع حضور شما در رتبه اول گوگل میتواند حجم زیادی از بار تبلیغات و بازاریابی را از روی دوشتان بردارد.

اهداف سئو چیست ؟

بهینه سازی سایت یا سئو وب سایت و بهبود جایگاه آن در موتورهای جستجو از آن نظر مهم است که غالبا افراد ، پس از جستجو در مورد یک موضوع خاص تنها به نتایج نمایش داده شده در صفحات اول توجه می کنند .

البته میان نتایج این صفحات نیز تفاوت وجود دارد . مثلا سایت هایی که در صفحه اول جستجو قرار می گیرند توجه و بازدید به مراتب بیشتری می گیرند و هرچه جایگاه وب سایت در سطرهای بالاتری قرار گیرد میزان بازدید نیز چندین برابر می شود.

در واقع بیشترین اهمیت سئو (SEO) وب سایت به این خاطر است که از طریق انجام بهینه سازی و با قرار گرفتن لینک وب سایت در صفحات و سطرهای ابتدایی نتایج موتورهای جستجو، مخاطبان بیشتری به صفحات سایت شما مراجعه و با کسب و کار شما آشنا خواهند شد .

این تفاوت به قدری زیاد است که طبق تجربه سالیان گذشته بسیاری از کسب و کارها با انجام عملیات بهینه سازی سایت خود و قرار گرفتن در نتایج ابتدایی جستجو گوگل به طرز شگفت انگیزی متحول شده و کاملا از رقبای خود پیشی گرفته اند.

اما عملیات بهینه سازی وب سایت تنها محدود به موتورهای جستجو نمیشود . در واقع سئو ، علاوه بر بهبود جایگاه وب سایت باعث می شود که مخاطبان نیز هنگام مراجعه به صفحات این وب سایت احساس بهتری داشته و راحت تر به مطالب و موضوعات مورد نظرشان دسترسی یابند.

کسب رتبه اول گوگل یک رویا نیست

با ایجاد یک جایگاه خوب و قابل قبول برای وب سایت در اینترنت شما هم می توانید از مزایای این شبکه جهانی به بهترین وجه بهره مند شوید و خود را به کاربران وب بهتر معرفی کنید .

این امر میسر نیست مگر با جذب بیشتر بازدیدکننده برای پایگاه اینترنتی خود . بهترین روش بالا بردن کاربران سایت استفاده از موتورهای جستجوی فعال در اینترنت است .

از جمله قدرتمند ترین این موتورهای جستجو گوگل می باشد این موتور جستجوی قدرتمند دارای بیشترن محبوبیت در بین کاربران ایرانی می باشد بطوریکه بیش از ۸۵ درصد فارسی زبانان و ایرانیان از این سایت برای پیدا کردن موضوع و مطلب مورد نیازشان در شبکه جهانی اینترنت استفاده می کنند .

بنابر این بدیهی است که هر چه بهتر به این سایت معرفی شده باشید و جایگاه بهتری در این موتور جستجو کسب کنید تعداد بیشتری از این کاربران را به سایت خود می کشانید و این یعنی یک نتیجه مطلوب برای شما .

حال برای رسیدن به این هدف و یافتن بهترین جایگاه در گوگل نیاز داریم که وب سایت خود را طوری پیکر بندی کنیم که برای دیده شدن توسط گوگل مناسب تر باشد .

PageRank در سئو سایت

سایت گوگل پایگاه های اینترنتی را بر اساس امتیاز بندی خاص خود (pagerank) در نتایج جستجوی خود نمایش میدهد و مشخص است که سایت ها و وبلاگ هایی موفق ترند که بالاتر از دیگران نمایش داده شوند . این امتیاز بندی بر اساس پارامترها و رعایت موارد خاصی به وب سایت ها تعلق میگیرد .

رنک یا رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل بصورت عددی بین ۰ تا ۱۰ مشخص می گردد و هر چه این عدد بزرگتر شود موقعیت بهتری را برای سایت مورد نظر تضمین می کند.

حال برای اینکه رتبه بهتری در این جستجوگر قدرتمند داشته باشید باید با عملیات بهینه سازی (SEO) آشنایی داشته باشید که این امر نیاز به صرف زمان و داشتن تخصص و شناخت بالایی نسبت به عملکرد رنک دهی گوگل دارد .

شما می توانید این کار را به ما بسپارید تا علاوه بر بالا رفتن تضمینی رتبه سایتتان در یک دوره بروزرسانی گوگل شاهد تغییر تعداد ورودیهای خود از این سایت و بالارفتن رتبه وب سایت خود در نمودار جهانی الکسا (Alexa) باشید .

اهمیت سئو در موتورهای جستجو

موتور های جستجو باهوش هستند اما هنوز نیازمند کمک هستند . موتور های اصلی همیشه در حال ارتقاء تکنولوژی برای کشف بیشتر و بهتر وب و انعکاس آن به کاربران هستند .

به هر حال ، همیشه یک محدودیت برای نتایج موتور های جستجو وجود دارد . همانطور که SEO ( بهینه سازی وب ) می تواند برای شما بازدیدکننده های زیادی را فراهم کند در طرف مقابل با یک حرکت اشتباه توسط شما می تواند سایت شما را از موتور ها پنهان کند و احتمال شناسایی سایت شما را به حداقل برساند.

 گروه متخصص سئوی سایت لیزارد وب ، با داشتن سابقه و نمونه کارهای فراوان در زمینه سئو و بهینه سازی سایت انواع وب سایت و در زمینه های کاری متعدد ، می تواند یک مشاوره حرفه ای و تخصصی و البته رایگان برای شما فراهم آورد .

موفقیت های فراوان در عرصه های گوناگون ، خود تضمینی بر مشاوره صحیح سئو سایت شما خواهد بود . شما می توانید جهت مشاوره و آنالیز سئو وب سایت خود ، از طریق فرم تماس با ما درخواست خود را برای کارشناسان ما ارسال نمایید .